Komunikat Burmistrza Skarszew |
Komunikat Burmistrza Skarszew z dnia 26.11.2008 roku w sprawie obowiązków właścicieli nieruchomości w zakresie utrzymania w należytym stanie chodników wzdłuż ich posesji.
Zgodnie z art.5 ust 1 pkt. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz.U nr 132 poz. 622 , ze zm.) właściciele nieruchomości obowiązani są do utrzymania porządku i czystości na chodniku przebiegającym wzdłuż ich posesji . W związku z powyższym przypominam o konieczności usuwania lodu i śniegu z chodników oraz obowiązku posypywania ich piaskiem przy gołoledzi.
BURMISTRZ DARIUSZ SKALSKI Wyciąg z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie art. 5 1.Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez : 4) uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącej dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płaty postój lub parkowanie pojazdów samochodowych
6. Nadzór nad realizacja obowiązków określonych w ust. 1-4 sprawuje wójt, burmistrz lub prezydent miasta. Wykonanie obowiązków podlega egzekucji administracyjnej . |