ISO 9001-2008


GMINA 
FAIR PLAY 2003 

CERTYFIKAT 2003
Nowoczesne Zarządzanie
w Administracji Publicznej
 
   GMINA SKARSZEWY, Plac Gen. J. Hallera 18,  83-250 SKARSZEWY,

woj. pomorskie, pow. starogardzki
tel. 58 588 22 01, 58 588 22 02, 58 588 24 03, fax. 58 588 26 51
www.skarszewy.pl. e-mail: Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
NIP: 592-20-56-164, Regon: 191675741

SKARSZEWY
  Rachunki bankowe URZĘDU MIEJSKIEGO                      Pliki COOKIE   
JSN ImageShow - Joomla 1.5 extension (component, module) by JoomlaShine.com
Start arrow Zamówienia publiczne arrow Urzędu Miejskiego arrow Wyjaśnienia i zmiana SIWZ - remonty drogi
Wyjaśnienia i zmiana SIWZ - remonty drogi

Skarszewy, dnia 10.05.2010 r.

WPGiIE/ZP.341-05/2010

Dot. Remontów drogi nr 197191G w Bolesławowie, nr 197014G ul. Kościelna w Skarszewach, nr 103101G w Jaroszewach, gmina Skarszewy

Burmistrz Skarszew na podstawie art. 38 ust. 2 i 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. nr 223, poz. 1655 ze zm.) przekazuje wyjaśnienie na pytania i jednocześnie zmienia treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Treść pytanie nr 1 z dnia 07.05.2010 r.:

Prosimy o wyjaśnienie postanowienia 7.1) SIWZ oraz § 2 projektu umowy dotyczącego terminu realizacji przedmiotu zamówienia. Z jego treści wynika, że termin wynosi 20 dni licząc od daty wprowadzenia na budowę pierwszego obiektu. O jakim obiekcie mowa? Należy dodać, że w formularzu oferty (pkt 2) termin ten zakreślono odmiennie – 20 dni od daty wprowadzenia na budowę. Prosimy o wyjaśnienie i usuniecie ww. niespójności.

Odpowiedź na pytanie nr 1 z dnia 07.05.2010 r.:

Termin realizacji zamówienia to maksymalnie 20 dni licząc od daty wprowadzenia na budowę pierwszego obiektu. Postępowaniem objęte są 3 obiekty drogowe: nr 197191G w Bolesławowie, nr 197014G ul. Kościelna w Skarszewach, nr 103101G w Jaroszewach, gmina Skarszewy.

W załączniku nr 1 do siwz (druk ofert) w punkcie 2 widnieje zapis:

2.    Oświadczamy, że zamówienie zrealizujemy w terminie maksymalnie 20 dni od daty wprowadzenia na budowę.

Powinno być:

2.    Oświadczamy, że zamówienie zrealizujemy w terminie maksymalnie 20 dni licząc od daty wprowadzenia na budowę pierwszego obiektu.

Treść pytanie nr 2 z dnia 07.05.2010 r.:


Prosimy o potwierdzenie, że Wykonawca nie odpowiada za błędy w dokumentacji projektowej, w szczególności za błędy skutkujące koniecznością wykonania dodatkowych robót nieprzewidzianych w SIWZ. Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku ujawnienia się błędów w dokumentacji, wykonawca nie będzie miał obowiązku wykonania tych robót w ramach ustalonego wynagrodzenia, a Zamawiający – jeśli wyda Wykonawcy polecenie wykonania zwiększonego zakresu robót – wydłuży termin realizacji przedmiotu zamówienia w niezbędnym zakresie i zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie za te roboty.

Odpowiedź na pytanie nr 2 z dnia 07.05.2010 r.:

Wykonawca nie odpowiada za błędy w dokumentacji projektowej (w przypadku przekazania takowej). W przypadku wykonania zwiększonego zakresu robót termin realizacji zostanie zwiększony odpowiednio.


Treść pytanie nr 3 z dnia 07.05.2010 r.:


Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający udostępnił wykonawcom całą dokumentację niezbędną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś jakikolwiek brak w tym zakresie nie obciąża Wykonawcy.

Odpowiedź na pytanie nr 3 z dnia 07.05.2010 r.:

Zamawiający przekazał Wykonawcom całą niezbędną dokumentację związaną z tym postępowaniem.

Treść pytanie nr 4 z dnia 07.05.2010 r.:

Prosimy o sprecyzowanie, w jakim terminie od podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy plac budowy (§ 5 ust. 2 lit. b) projektu umowy).

Odpowiedź na pytanie nr 4 z dnia 07.05.2010 r.
:

Zamawiający przekaże Wykonawcy plac budowy w ciągu 2 dni od dnia podpisania umowy.

Treść pytanie nr 5 z dnia 07.05.2010 r.:

1.    Stosownie do treści § 7 ust. 8 projektu umowy, „Jeżeli ujawnione w okresie gwarancyjnym wady będą umożliwiały eksploatację lecz nie będą nadawały się do usunięcia, strony przewidują możliwość obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy. Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo potrąceń odpowiednich kwot z zabezpieczenia należytego wykonania umowy”.
Zwracamy uwagę, iż zgodnie ze znowelizowanym ustawą z dnia 5 listopada 2009 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych (Dz. U. Nr 206, poz. 1591) art. 147 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, zabezpieczenie należytego wykonania umowy służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, nie zabezpiecza zaś już roszczeń z tytułu gwarancji jakości (drugie zdanie tego przepisu, dotyczące możliwości zabezpieczenia roszczeń z tytułu gwarancji jakości, zostało w wyniku nowelizacji wykreślone). Potwierdza to również nowe brzmienie art. 151 ust. 2 PZP, z którego ustawodawca wykreślił zwrot „lub gwarancji jakości” dopuszczając jedynie wykorzystanie zabezpieczenia na pokrycie roszczeń z tytułu rękojmi za wady. W konsekwencji prosimy o wykreślenie postanowienia § 7 ust. 8 zd. 2 oraz drugiej części zdania (po przecinku) § 7 ust. 9 projektu umowy, jako niezgodnego z obowiązującym w dniu wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego stanem prawnym.

Odpowiedź na pytanie nr 5 z dnia 07.05.2010 r.:


W załączniku nr 7 do siwz (wzór umowy) w § 7 ust. 8 widnieje zapis:

8.    Jeżeli ujawnione w okresie gwarancyjnym wady będą umożliwiały eksploatację lecz nie będą nadawały się do usunięcia, strony przewidują możliwość obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy. Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo potrąceń odpowiednich kwot z zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Powinno być:

8.    Jeżeli ujawnione w okresie gwarancyjnym wady będą umożliwiały eksploatację lecz nie będą nadawały się do usunięcia, strony przewidują możliwość obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy.


W załączniku nr 7 do siwz (wzór umowy) w § 7 wykreśla się ust. 9.


Treść pytanie nr 6 z dnia 07.05.2010 r.:


Prosimy o dodanie do katalogu kar umownych postanowienia przewidującego zapłatę przez Zamawiającego na rzecz Wykonawcy kary umownej w wysokości 10% wynagrodzenia umownego za odstąpienie od umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. Analogiczną karę Zamawiający przewidział na swoją rzecz w przypadku odstąpienia z takich przyczyn od umowy przez Wykonawcę, zatem kara płatna w takim wypadku przez Zamawiającego winna być symetryczna. Brak tej kary rażąco narusza zasadę równości stron umowy. W konsekwencji powyższego, prosimy o zmianę § 10 ust. 2 projektu umowy w następujący sposób: „Roszczenia o zapłatę należnych kar umownych nie będą pozbawiać Stron prawa żądania zapłaty odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych, jeżeli wysokość ewentualnej szkody przekroczy wysokość zastrzeżonej kary umownej”.


Odpowiedź na pytanie nr 5 z dnia 07.05.2010 r.:

 
W załączniku nr 7 do siwz (wzór umowy) w § 10 ust.1 i 2 widnieje zapis:

1.    Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną:

a)    za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn nie zawinionych przez Zamawiającego -10 % wynagrodzenia umownego za przedmiot umowy,
b)    w przypadku zwłoki w oddaniu określonego w umowie przedmiotu odbioru - w wysokości 0,5 % należnego wynagrodzenia za ten przedmiot odbioru, za każdy dzień zwłoki,
c)    w przypadku zwłoki w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze – w wysokości 0,5 % wynagrodzenia umownego za każdy dzień zwłoki, liczonej od dnia wyznaczonego na usuniecie wad lub niedoróbek,
d)    za spóźnienie w usunięciu wad z tytułu gwarancji jakości wydanego Zamawiającemu dzieła budowlanego, w wysokości 0,5 % za każdy dzień opóźnienia.

2.    Roszczenia o zapłatę należnych kar umownych nie będą pozbawiać Zamawiającego prawa żądania zapłaty odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych, jeżeli wysokość ewentualnej szkody przekroczy wysokość zastrzeżonej kary umownej.

Powinno być:

1.    Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną:

a)    za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn nie zawinionych przez Zamawiającego -10 % wynagrodzenia umownego za przedmiot umowy,
b)    w przypadku zwłoki w oddaniu określonego w umowie przedmiotu odbioru - w wysokości 0,5 % należnego wynagrodzenia za ten przedmiot odbioru, za każdy dzień zwłoki,
c)    w przypadku zwłoki w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze – w wysokości 0,5 % wynagrodzenia umownego za każdy dzień zwłoki, liczonej od dnia wyznaczonego na usuniecie wad lub niedoróbek,
d)    za spóźnienie w usunięciu wad z tytułu gwarancji jakości wydanego Zamawiającemu dzieła budowlanego, w wysokości 0,5 % za każdy dzień opóźnienia.

2.    Roszczenia o zapłatę należnych kar umownych nie będą pozbawiać stron prawa żądania zapłaty odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych, jeżeli wysokość ewentualnej szkody przekroczy wysokość zastrzeżonej kary umownej.
(...)

5.    Za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę, Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego za przedmiot umowy.

W pozostałym zakresie specyfikacja istotnych warunków zamówienia pozostaje niezmieniona.

Załączniki:
1.    załącznik nr 7 do siwz (wzór umowy po zmianach),


2.    załącznik nr 1 do siwz (druk oferty str 2 po zmianach),

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »