-
Kierowanie całością spraw związanych z obsługą finansową gminy.
-
Opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej dotyczących regulacji gospodarki finansowej organów i jednostek organizacyjnych samorządu terytorialnego.
-
Realizacja zadań Głównego Księgowego Budżetu Gminy wynikających z art. 35 ustawy o finansach publicznych , w związku z art. 4 ust. 5 ustawy o rachunkowości.
-
Współpraca z organami gminy w zakresie rozdysponowania środków budżetowych.
-
Opracowywanie materiałów do sporządzenia projektu budżetu gminy.
-
Sporządzanie informacji o sytuacji finansowej gminy oraz opracowywanie prognozy kształtowania się kwoty długu gminy.
-
Przekazywanie wskazówek do planowania budżetowego jednostkom podporządkowanym Radzie Miejskiej.
-
Weryfikacja projektów planów jednostek budżetowych oraz weryfikacja projektów planów zakładów budżetowych i środków specjalnych w zakresie kwot powiązań z budżetem gminy i normatywnego stanu środków obrotowych.
-
Analizowanie gospodarki finansowej podporządkowanych jednostek oraz występowanie z wnioskami i propozycjami usprawnienia gospodarki finansowej tych jednostek, współpraca w tym zakresie z Inspektorem sprawującym kontrolę finansową jednostek organizacyjnych gminy.
-
Rozliczanie rocznej działalności podporządkowanych jednostek i zakładów budżetowych oraz środków specjalnych.
-
Przyjmowanie, weryfikacja i przygotowanie do zatwierdzenia sprawozdawczości budżetowej z nadzorowanych jednostek, sporządzanie sprawozdawczości łącznej.
-
Opracowywanie projektów zmian budżetu gminy, w tym również projektów rozdysponowania rezerw budżetowych, prowadzenie ewidencji tych zmian.
-
Opracowywanie projektu „Harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetowych”, zasilanie kont bankowych jednostek budżetowych gminy w ramach tego harmonogramu.
-
Sporządzanie wniosków o przekazanie dotacji dla zakładów budżetowych i instytucji kultury.
-
Negocjowanie z organami administracji rządowej i samorządowej wysokości środków finansowych na przejmowane bądź przekazywane zadania zlecone i dofinansowanie zadań własnych.
-
Opracowywanie - stosownie do zakresu stanowiska – dokumentacji niezbędnej do pozyskania dotacji, kredytów i pożyczek.
-
Opracowywanie półrocznych i rocznych sprawozdań z wykonania budżetu gminy w celu rozpatrzenia ich przez Radę Miejską. Weryfikacja materiałów informacyjnych złożonych przez jednostki organizacyjne.
-
Dokonywanie okresowych analiz realizacji budżetu oraz przedstawianie Burmistrzowi Skarszew wniosków zmierzających do poprawy dyscypliny finansowej.
|