Brak telefonu lub internetu? |
Brak telefonu lub internetu? Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) jest obecnie w trakcie opracowywania ogólnopolskich map zasięgu usług telefonicznych oraz dostępu do internetu. Intencją UKE nie jest ocena opłacalności inwestycji dla zgłaszanych obszarów, (na których występuje brak telefonu lub internetu), lecz scentralizowanie informacji w celu podjęcia próby skierowania tam inwestycji w porozumieniu z operatorami, którzy zechcą się podjąć tego zadania, lub na podstawie wymagań prawnych związanych z usługą powszechną. Usługa internetu szerokopasmowego nie należy do katalogu usług wchodzących w skład usługi powszechnej, a zatem jej świadczenie może być promowane i wspierane przez administrację, także w postaci inicjatyw takich jak mapa zasięgu, ale nie może być egzekwowane środkami administracyjno-prawnymi. UKE potrzebuje informacji ogólnych, które pomogą zidentyfikować obszary gdzie brak jest oferty ww. usług, które to informacje będą następnie mogły zostać wykorzystane we współpracy z operatorami dla pożytku społeczności lokalnych. Z punktu widzenia naszej gminy, kwestią bardzo istotną jest wykazanie obszarów, na których brak usług telefonicznych lub dostępu do internetu tzw. „białych plam”. UKE nie może gwarantować, że dostęp do usług zostanie zapewniony wszystkim, którzy zgłoszą taką potrzebę, lecz stworzenie map z dostępem ww. usług oraz przekazanie ich potencjalnym inwestorom może sprawić, iż na naszym terytorium takich „białych plam” będzie coraz mniej. Dotychczas z całego obszaru powiatu starogardzkiego zgłoszono 4 przypadki braku usług telefonicznych oraz 7 przypadków braku dostępu do internetu – jednakże żaden ze zgłoszonych przypadków nie dotyczy gminy Skarszewy. Dlatego też gorąco zachęcamy Państwa do zgłaszania do UKE ww. niedogodności. Na podstawie informacji zawartych na stronie www.uke.gov.pl przekazywanie sygnału o obszarach, na których nie jest świadczona usługa powszechna lub dostęp do szerokopasmowego internetu, należy zgłaszać w jednej z podanych poniżej formie: 1) dla tych z Państwa, którzy mają dostęp do Internetu - poprzez wypełnienie załączonych ankiet; (w tym celu należy wypełnić wniosek - zgłoszenie braku telefonu lub internetu - na stronie www.uke.gov.pl. - na samym dole otwartej strony wstępnej jest zakładka „zgłoś brak telefonu lub internetu”; tam znajdziemy link do ankiet na temat braku telefonu lub internetu; 2) dla tych z Państwa, którzy nie mają dostępu do Internetu: telefonicznie na numer Centrum Informacji Konsumenckiej: 0 801 900 853 lub (022) 53 49 174 – pracownik UKE przyjmujący Państwa zgłoszenie, w trakcie prowadzonej rozmowy wypełni we współpracy z Państwem odpowiednią ankietę, lub listownie na adres: Urząd Komunikacji Elektronicznej, ul. Kasprzaka 18/20, 01-211 Warszawa (z dopiskiem: Mapy zasięgu – zgłoszenia konsumentów). Przedmiotowe informacje, niezależnie od formy, w jakiej zostaną przekazane, powinny przyjąć następujący układ: 1) Województwo, powiat, gmina/miasto, ulica (jeżeli informacja dotyczy konkretnej ulicy); 2) Informacja czy respondent ubiegał się o usługę powszechną lub dostęp do szerokopasmowego internetu, i o którą z tych usług bezskutecznie się ubiegał; 3) U kogo się ubiegał - u TP czy operatora innego niż TP; 4) Jaką odpowiedź otrzymał - przykładowo informacja o braku możliwości technicznych (np. w związku z zastosowaną już technologią radiową), informacja że inwestycja na tym obszarze będzie prowadzona w dalszym terminie, itp.Andrzej CYLWIK |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|