Zakończenie projektu "Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych w gminie Skarszewy" |
„INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W GMINIE SKARSZEWY”
Projekt systemowy realizowany w ramach Priorytetu IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”.
Poddziałanie: 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.
Projekt realizowany był w okresie: IX 2011 - VI 2012. Opiewał na kwotę 255 536,00 zł. Za zarządzanie projektem odpowiedzialny był Gminny Ośrodek Obsługi Szkół i Przedszkoli w Skarszewach.
Projekt obejmował szkoły podstawowe w: Skarszewach oraz filię w Bączku, Pogódkach, Szczodrowie, Więckowach, Godziszewie - co stanowi 100% szkół podstawowych podlegających gminie Skarszewy. W sumie zrealizowano 2700 h lekcyjnych.
Cel główny projektu: wsparcie indywidualnego rozwoju 254 uczniów klas I – III szkół podstawowych z gminy Skarszewy dostosowanych do ich zdiagnozowanych potrzeb w okresie realizacji projektu w roku szkolnym 2011/2012.
Cele szczegółowe projektu:
1. Zapewnienie 254 uczniom, realizującym I etap edukacyjny w szkołach podstawowych funkcjonujących na terenie gminy Skarszewy, oferty edukacyjno-wychowawczo – profilaktycznej zgodnej z ich indywidualnymi potrzebami, możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi w okresie realizacji projektu w roku szkolnym 2011/2012. 2. Doposażenie szkół podstawowych w gminie Skarszewy w pomoce dydaktyczne i sprzęt służący do indywidualizacji nauczania uczniów kl. I – III w roku szkolnym 2011/2012. W szkołach realizowano: 1. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu – 14 grup. 2. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w matematyce – 11 grup. 3. Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy - 11 grup. 4. Zajęcia korekcyjne – 3 grupy. 5. Zajęcia rozwijające zainteresowania matematyczno – przyrodnicze – 6 grup.
Spotkania odbywały się w formie zajęć wyrównawczych lub rozwijających zainteresowania - w zależności od potrzeb. Miały na celu zmniejszenie dysproporcji edukacyjnych i rozwojowych lub rozwój zainteresowań i uzdolnień uczniów.
|
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|