Wyjaśnienia - kredyt 1666000 |
Skarszewy, dnia 24.08.2011 r. WPGiIE.ZP.272.08.2011 Dot. kredytu długoterminowego w kwocie 1.666.000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu z tytułu realizacji inwestycji zaplanowanych w budżecie na rok 2011 Burmistrz Skarszew na podstawie art. 38 ust. 2 z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. Nr 113, poz. 759 z 2010 ze zm.) przekazuje wyjaśnienia na pytania z dnia 24.08.2011 r. Pytania z dnia 24.08.2011 r.: (…) w związku z ogłoszonymi przetargami na udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu z tytułu realizacji inwestycji w wysokości 1 666 000,- zł prosi o dostarczenie następujących informacji i dokumentów: 1. Wykazu instytucji, w których JST korzysta z kredytów i/lub pożyczek (nazwa, aktualne zadłużenie, miesięczne obciążenia, ostateczny termin spłaty), 2. Opinii bankowych, 3. Informację o zobowiązaniach wg tytułów dłużnych oraz udzielonych poręczeniach i gwarancjach 4. Wykazu instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z JST (z uwzględnieniem nazwy, numeru REGON i NIP), 5. Czy Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę na wekslu in blanco? 6. Czy Zamawiający dopuszcza podpisanie Oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 97 ustawy Prawo bankowe z dn. 29.08.1997r.? 7. Czy Gmina posiada zobowiązania wynikające z: • umów o terminie płatności, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, przypadające w latach następnych, faktury z terminem płatności dłuższym niż pół roku, wykup (cesja) wierzytelności, • leasingów, • umów zobowiązujących do dokonywania dopłaty do kapitału lub bezzwrotnej dopłaty do działalności bieżącej w spółce kapitałowej, w której ma udziały, • zobowiązań w umowie o partnerstwo publiczno-prywatne, koncesje na roboty budowlane lub usługi do płatności na rzecz partnera prywatnego lub koncesjonariusza, w szczególności w okresie wieloletnim (wieloletnie bezzwrotne dopłaty do działalności spółki kapitałowej, na podniesienie jej kapitału zakładowego czy też zobowiązania do płatności na rzecz koncesjonariuszy z umów o koncesję na roboty budowlane lub usługi), • przejęcia z mocy prawa przez JST zadłużenia po podmiocie, dla którego była podmiotem założycielskim lub na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego, czy też stowarzyszenia zależnego na mocy, której JST wstąpi na miejsce dłużnika, który zostaje z długu zwolniony, • przejętych zobowiązań z kredytów i pożyczek nie klasyfikowanych, jako zadłużenie ujmowane do długu publicznego, • umów polegających na sprzedaży udziałów lub akcji w spółkach kapitałowych z zastrzeżeniem prawa odkupu (tzw. transakcja buy-sell-back – BSB), • ugody z wierzycielami w zakresie rozłożenia na raty spłaty wymagalnych zobowiązań (np. ZUS i inne), • factoringu, • oraz innych umów, z których wynika obowiązek spełnienia świadczeń, w szczególności pieniężnych? Odpowiedzi na pytania z dnia 24.08.2011 r.: 1. Wykaz instytucji, w których Gmina Skarszewy korzysta z kredytów i pożyczek wraz z informacją o wysokości zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek (zał.), 2. Opinie bankowe zostaną przedłożone przed zawarciem umowy, 3. Informacja o udzielonych poręczeniach i gwarancjach (zał.), 4. Wykazu instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z Gminą Skarszewy (z uwzględnieniem nazwy, numeru REGON i NIP) (zał), 5. Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę na wekslu in blanco, 6. Zamawiający dopuszcza podpisanie Oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 97 ustawy Prawo bankowe z dn. 29.08.1997r. 7. Na dzień 24 sierpnia Gmina nie posiada zobowiązań wynikających z: • umów o terminie płatności, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, przypadających do spłaty w latach następnych, • faktur z terminem płatności dłuższym niż pół roku, • wykupu (cesji) wierzytelności, • leasingów, • umów zobowiązujących do dokonywania dopłaty do kapitału lub bezzwrotnej dopłaty do działalności bieżącej w spółce kapitałowej, w której ma udziały, • zobowiązań w umowie o partnerstwo publiczno-prywatne, koncesje na roboty budowlane lub usługi do płatności na rzecz partnera prywatnego lub koncesjonariusza, w szczególności w okresie wieloletnim (wieloletnie bezzwrotne dopłaty do działalności spółki kapitałowej, na podniesienie jej kapitału zakładowego czy też zobowiązania do płatności na rzecz koncesjonariuszy z umów o koncesję na roboty budowlane lub usługi), • przejęcia z mocy prawa przez gminę zadłużenia po podmiocie, dla którego była podmiotem założycielskim lub na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego, czy też stowarzyszenia zależnego, na mocy której JST wstąpi na miejsce dłużnika, który zostaje z długu zwolniony, • przejętych zobowiązań z kredytów i pożyczek nie klasyfikowanych, jako zadłużenie ujmowane do długu publicznego, • umów polegających na sprzedaży udziałów lub akcji w spółkach kapitałowych z zastrzeżeniem prawa odkupu (tzw. transakcja buy-sell-back – BSB), • ugody z wierzycielami w zakresie rozłożenia na raty spłaty wymagalnych zobowiązań (np. ZUS i inne), • factoringu, • oraz innych umów, z których wynika obowiązek spełnienia świadczeń, w szczególności pieniężnych. Wymienione załączniki do pobrania www.skarszewy.pl. |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|