Kociewie na A1 |
Zachęta dla turystów
Od kilkunastu dni korzystający z kociewskiego odcinka autostrady Amber One podczas postoju w czasie podróży mogą zapoznać się z nowocześnie podaną informacją turystyczną.
Kociewskie MOP-y (Miejsca Obsługi Podróżnych) zostały wyposażone w specjalnie przygotowane dwustronne tablice. Całość inwestycji i przedsięwzięcia jest efektem wspólnych działań Lokalnej Organizacji Turystycznej KOCIEWIE, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Gdańsku oraz Gdańsk Transport Company. - W ramach działań w obszarze pilotażowym na który wybrano m.in. fragment Kociewia w korytarzu dróg A1 i 91. zaplanowano uzupełnienie infrastruktury parkingów przydrożnych o elementy informacji turystycznej. Tablice na A1 są pierwszym krokiem do realizacji tego zamierzenia – mówi Karol Markowski Zastępca Dyrektora GDDKiA oddział w Gdańsku – Jeszcze w tym roku podobnie zagospodarowane parkingi przywitają turystów w Pruszczu Gdański, Rudnie (Gmina Pelplin) i w Gniewie. Trwają rozmowy z samorządami w sprawie określenia ostatecznego harmonogramu prac. Strategia programu Polska po drodze zakłada działania wielotorowe. Zainteresowanych odsyłam do strony www.polskapodrodze.pl. - Na koncesyjnym odcinku autostrady A1 brakowało tablic z informacją turystyczną. Od dłuższego czasu myśleliśmy o przygotowaniu informatorów, zwłaszcza, że autostrada jest jednym z głównych korytarzy transportowych dla osób podróżujących w okresie wakacji nad Bałtyk. Aby uzmysłowić znaczenie A1 w ruchu turystycznym, powiem, że w sezonie letnim natężenie ruchu wzrasta o blisko 70% w porównaniu z okresem zimowym. Tak więc, kiedy pojawiła się możliwość współpracy z GDDKiA przy projekcie „Polska po Drodze”, z ochotą włączyliśmy się do programu. W lutym autostrada wzbogaciła się o 11. tablic. Mam nadzieję, że zamieszczone na nich informacje będą przydatne podróżnym, a przede wszystkim zachęcą ich do odwiedzania promowanych obiektów i atrakcji turystycznych na terenie Kociewia - mówi Ewa Łydkowska Marketing Manager Gdańsk Transport Company S.A. W czasie konsultacji z GDDKiA oraz GTC został opracowany optymalny model, zgodny ze standardem konstrukcyjnym oraz wizualno-kolorystycznym już istniejącym na MOP-ach. Pylony kociewskie tworzą integralną całość z linią marki AmberOne. Jednak twórcy postarali się, aby wypadły w oczach kierowców i ich pasażerów jak najbardziej ciekawie i niebanalnie.
- Staramy się reklamować Kociewie, a nie serwować je na talerzu. Dlatego
nie podajemy na tacy pełnych widoków, lecz zachęcamy poprzez zdjęciowe
detale – mówi dyrektor LOT KOCIEWIE Piotr Kończewski – Hasła i teksty
także nie są po prostu definicjami encyklopedycznymi, lecz mówią o
najbliższej kociewskiej okolicy językiem i zwrotami obiecującymi
niezapomnianą przygodę w czasie podróży pojazdem.
|
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|